Thursday, 2 May 2013

Tolong..saya nak kurus!

Sebenarnya selepas kisah saya keluar dalam 'Kisah Kejayaan Kevin Zahri', ramai yang pm kat facebook dan tanya bagaimana saya turunkan berat badan. Apa yang boleh saya katakan, tiada short cut untuk kurus, hanya hanya ubah cara pemakanan dan juga gaya hidup.

Tapi sejujurnya saya akui yang semua nie bermula lepas saya beli ebook Kevin Zahri dan juga attend sesi jom kurus. lepas Jom Kurus, barulah tahu kalori tu apa, kalori keluar masuk, bagaimana kalori mempengaruhi berat badan kita dan banyak lagilah. Lagipun kevin banyak beri nasihat dan tunjuk ajar, paling penting macam mana nak sesuaikan pengambilan kalori dengan cara pemakanan kita, rakyat Malaysia.

Sebelum join sesi Jom Kurus tue, saya dah start diet sendiri2 dan buat exercise jugaklah tapi tak sekerap sekarang. So lepas attend kelas tue, saya dah tahu berapa banyak kalori yang perlu saya makan dan bakar untuk membolehkan saya turun berat badan.. Kevin membuatkan saya rasa misi saya untuk mencapai ideal weight saya tidak MUSTAHIL..semuanya tentang kalori...

So bila ada orang minta saya share petua kurus, saya tanya satu soalan jer, dah baca ebook Kevin? Kalau belum baca, susah saya nak terangkan..jadi if belum dapatkan ebook Kevin, boleh klik kat banner sebelah nie yer :-)

Insyaallah, nanti next entry saya akan ceritakan bagaimana saya bermula..stay tuned...

picture share dari instagram Kevin Zahri..

No comments:

Post a Comment