Wednesday, 1 May 2013

Let's fight obesity!


1.5.2013...sedar tak sedar, dah hampir lima bulan sejak saya join gym awal bulan Januari hari tue. Sekejap je masa berlalukan..Alhamdulillah, saiz t shirt sudah semakin mengecil, seluar juga..apabila melihat diri sendiri di dalam cermin, sudah tiada lagi gadis gemuk yang bersaiz 4XL. Saya hanya nampak diri saya yang kini bersaiz Double XL, yang sedang berjuang untuk mencapai ideal weight..Alhamdulillah, syukur syukur ya Allah..setiap hari saya berdoa semoga Allah berikan kekuatan kepada saya untuk mengharungi dugaan dan cabaran hidup ini. 

Saya hanyalah gadis biasa, yang ingin keluar dari kelompok morbid obese. Impian saya sejak dari dulu lagi ialah saya nak capai ideal weight saya. Saya nak jadi seorang yang fit dan sihat. Saya rasa sudah sampai masanya saya berjuang untuk diri sendiri, untuk masa depan saya, keluarga saya. Inilah keputusan yang telah saya ambil sejak lapan bulan yang lalu. Saya ubah cara hidup saya, cara pemakanan saya..insyaallah, saya akan kongsikan kesemuanya di dalam blog ini.

Honestly, sebelum saya create blog nie, saya terfikir juga..bukan apa, takut org cakap saya nak menunjuk ke apa ke, tapi bila ramai yang minta saya proceed, saya teruskan juga..yang penting, Allah tahu niat saya. Niat saya hanya satu, saya nak bantu kawan2 yang morbid obese/obese/overweight untuk sama2 keluar dari kelompok obesity..marilah sama-sama kita ubah diri kita. Insyaallah kita semua boleh mengubahnya.

Chaiyok chaiyok...


Masa first day training, my trainer ajar i buat Burpees..perghh...

1 comment:

  1. salam. nak tanya. awak train gym kat mana? n brand skim milk ape awak minum?

    ReplyDelete